Saturday, October 22, 2011

Port Dickson (Nelayan Bt 4)

Selepas bermain futsal untuk inter unit, penulis bergegas ke Port Dickson untuk temujanji trip terjah CREW CL pada jam 9.30 malam. Semangat untuk meneroka lubuk di persisiran Port Dickson menjadi-jadi apabila rakan pancing memperlawa untuk merasai tarikan ikan di sini.


Walaupun terpaksa meredah hujan disepanjang jalan Petaling Jaya ke Port Dickson dan terpaksa pula menunggu hujan reda sekitar jam 10.30 malam saya sempat mengisi perut di gerai berhampiran pantai.


Hampir jam 11.00 kami bergerak ke distinasi lubuk oleh tekong yang sedia memberikan perkhidmatan dan pengalaman yang dimiliki. Mencari umpan sotong comek semasa awal perjalanan dan terus ke operasi pencarian tarikan yang diimpikan.




(Yus dengan kerapunya)


Sememang terdapat banyak lubuk-lubuk yang berpontensi untuk mendaratkan ikan-ikan "jack pot". Adalah dinasihatkan rancanglah perjalanan anda, faktor cuaca juga memberikan peranan ketika berada di persisiran pantai Port Dickson.

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"