Friday, January 2, 2009

Tahun Baru Di Pulau Legenda

Salleh - Wan - Azli - Ben - Mat Yie

Satu trip pejalanan keluarga seramai 31 orang dari ibu kota ke tanah bersejarah berjalan dengan lancar seperti yang dirancangkan. Ahli cari lubok masih sempat mencari lokasi untuk menjatuhkan sauh bagi memenuhi tuntutan senaman tangan di malam hari. Bergerak apabila matahari bersembunyi dengan permainan di persisiran pantai untuk mencari sisik sebesar duit siling lima puluh tetapi berjaya dengan jayanya menaikan sisik sebesar lima sen sahaja.... (hee.. he.. Syukur dengan Rezeki Tuhan).



Pawang Saleh sibuk menjaga "engine boat" sambil membaca mentera menyebabkan tiada kelibat dapat dipaparkan diselubungi asapnya sendiri. Aksi Ben membuktikan bahawa joran sawah jangan dibawa bermain di laut kerana kalau tak tali yang meletup.. perambut akan menjadi mangsa.



Juru kamera minta untuk gambarnya dipaparkan juga (dah masukkandah.. jgn kecik hati pula.. special pose dari Mat Yie...)

Dalam mencari sisik krew trip masih mencari rezeki dengan acara mencandat sotong untuk dijadikan umpan dan krew terlupa ikan yang lain sudah kekenyangan dengan sotong yang bebas.. akhirnya sotong dibawa balik ke pulau untuk acara BBQ pula.


Hasil tangkapan nelayan bermusim.. dinikmati bersama krew dan keluarga di tepian pantai.

Kenangan di Balai Berlepas/Tiba Kuala Kuah untuk ke Tanah Besar.

No comments:

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"