Friday, September 26, 2008

Sept 25, Di Lubok Biasa

Sebelum bercuti, Zali dan Ben pergi ke lokasi biasa tanpa Brader Azli dan Mat Yie.. Malam Sept 25 nie merupakan malam terakhir sebelum kami semua terpaksa menyimpan dahan joran, mesin dan mata kail di dalam peti besi untuk menyambut Hari Raya Aidlifitri.

Brader Azli sibuk sikit, al-maklum pindah rumah baru dan terpaksa bermandi peluh untuk sentuhan terakhir persiapan hari raya... (raya nie rumah baru.., open house.. makan jenahak .. beb... heee)

Dari pejabat terus ke lokasi lubok, setengah jam selepas tiba.. Zali berjaya melepaskan pemangsa setelah mengheret hampir dua suku benang dimesin... Ben gelak besar... (harapkan mesin & dahan jee mahal... ikan mampu bolos...)

Berkat kesabaran menahan ngatuk mata, Zali akhirnya berjaya menaikkan siakap dan jenahak. Disebabkan kena gelak besar.. Ikan tersebut terus disiang dan dibersihkan agar sahur yang menanti dilengkapi dengan ikan segar..

Siakap 2.5kg

Jenahak 1.6kg

No comments:

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"