Tuesday, September 23, 2008

Jenahak Yang Dicari Bawal Yang Naik

Suatu ketika dulu, di pejabat aku sibuk diaudit oleh auditor Keselamatan Dari Kelantan tapi Brader Azli dan Mat Yie sempat lagi menghilangkan diri menghampiri lubok. Mat Yie dengan kelengkapan hebat berjuang dengan melawan entah apa spesis ikan yang tidak diketahui. Empat kali talinya berjaya dicabar oleh pemangsa tersebut dan terus meletup (putus), Tinggal hanya cerita dibibir dan dendam membara... heeee

Marah sungguh Mat Yie!! Keesokan harinya Mat Yie terus beli Tali Power-Pro 60 paun (30kg). Marah-marah Mat Yie dapat juga bergambar membuktikan dia masih boleh menawan bawal seberat 2.7kg.


Manakala Brader Azli pula hanya tersenyum melihat rakannya yang terkial-kial kehilangan tali yang agak panjang. Apa tidaknya.. hampir separuh..terpaksa leburkan tali pancing.. heee.. tidak termasuk yang bersimpul atau terbelit dengan rakan sepemancingan. Brader Azli pula berjaya mendaratkan seekor bawal 3.2kg.

Saya pula terkilan juga macamana bawal punya cabaran... Ogos 13, 2008 dalam kenangan

No comments:

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"