Saturday, April 30, 2011

Bermalam Di Selat Melaka (Kapal Karam)

Seperti yang dijanjikan hikayat yang perlu terakan dan ianya sejarah CREW CL..
27&28 April 2011


(Jeti Bagan Tengorak)


Bermula di Jeti Bagan Tengorak, Tanjung Karang CREW CL berkumpul dengan doa agar selamat ketika berada di lautan dan beroleh rezeki yang baik. CREW CL kali ini Wan Rengit (Marshall), Ben, Mat Yie, Iwan dan Panjang. Mereka berlima terpaksa berkorban kerana trip kali ini kekurangan CREW.


(Panjang dengan Kerapu 14kg)


Trip kali ini berpihak kepada Panjang kerana joran jagaannya telah berjaya mendapat sambaran kerapu seberat 14kg pada jam sekitar 10.45 malam yang membuatkan beliau yang ditarik oleh kerapu ini. Nasib baik tekong bot ada sebelah beliau yang membantu menaikan ikan tersebut, kalau tidak.. pasti jadi duyung jantan akibat terjatuh kerana terkejut dengan henyutan ganas ikan ini.



(Wan Rengit (Marshall Trip) sedang menimbang kerapu)


CREW CL merasa puas kerana trip kali ini membuahkan hasil yang baik dari trip-trip terdahulu. Dengan suasana kelengkapan bot yang lengkap dengan katil/kabin tidur, set karaoke serta dapur masak yang selesa membuat CREW CL telah membuat pelaburan yang berbaloi.


Antara hasil tangkapan lain adalah jenahak, siakap batu dan anak-anak kerapu serta ikan-ikan bolos yang terperangkap dengan umpan seperti sotong, hirisan kembong dan anak tamban.



(Kerapu 14kg.. Ikan Target)



(Jenahak, siakap batu dll)



Ben menyerahkan wang sumbangan "Jack Port" kepada Panjang sambil disaksikan oleh Iwan. Jack Port kali ini adalah ikan terberat dan ikan target (Kerapu/Jenahak) berjaya disapu kedua-duanya oleh Panjang.
"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"