Saturday, December 25, 2010

Memburu Ikan [speargun]

25 Dec 2010, aku mencari lokasi lubok yang ditinggalkan bergitu lama, kembalinya aku di sini tidak seperti dahulu yang ceria dengan aktiviti memancing. Di dalam hati ku terdetik mungkin ikan di sini lebih besar dari dulu.


(semua sedia baru boleh menyelam)

Sejam setengah merayau, aku terpandang tiga orang "brother" sedang berkubang di dalam kolam memburu ikan dengan menggunakan "Speargun", aku tersenyum kerana aktivti yang pernah aku buat semasa kecil di kampung dahulu. Bezanya peralatannya lebih canggih sikit.

(ikan yang diburu)

Sememangnya hasil brother bertiga ini adalah lumayan. Sempat juga aku bersembang dengan salah seorang dari mereka yang dikenali sebagai brother Rosmie untuk menanyakan lubok yang berpotensi untuk memancing..

(antara hasil buruan oleh brother Rosmie dan rakan-rakan)

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"