Sunday, February 28, 2010

Ke Laut Mencuba Nasib Dan Mencari Rezeki (PART 1)

Malam yang resah untuk CREW CL menanti loceng jam 4.00 pagi berbunyi. Kebanyakannya tidur-tidur ayam, antara sedar atau tidak dan masing-masing berangan untuk JACK-POT yang ditawarkan.

Akhirnya kami bergerak antara jam 5.00 pagi dari rumah Salleh menuju ke pangkalan nelayan. Bersolat Subuh di Masjidul 'Ula untuk mendapatkan keberkatan dan menunaikan kewajipan. Sampai ke distinasi hampir jam 7.00 pagi, CREW CL terus bersarapan dan ada segelintir tak lalu makan kerana teruja untuk menduga lautan Selat Melaka Utara. Dua bot di pangkalan telah tersedia menunggu CREW CL.


Pembahagian kumpulan telah dijalankan di kedai makan MONA (Mona nye tiada), yang peliknya kertas undi dilepat kecil untuk mengelak pakatan tetapi ternyata kumpulan terbahagi mengikut kenderaan yang dinaiki.. suka atau tidak, semua CREW CL menerima dengan hati yang terbuka... (ye keee!!!) tiada bantahan diterima disebabkan setiap bantahan perlu disokong dengan wang bantahan sebanyak Ringgit Malaysia 500.

Maka YA kan sahaja.. heeeee

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"