Monday, January 19, 2009

Bermain Di Muara Sungai Pelek, Sepang

Pelan yang tidak terancang dan terjahan oleh kami (Brader Lan, Brader Azli & saya) ke muara Sg Pelek Sepang pada 17 dan 18 Januari 2009 sememang kelam kabut.., Dahan (Joran) diambil sekadar tercapai oleh tangan.



Aturan perjalanan disediakan oleh Brader Lan yang berjaya menyediakan sebuat bot feber 15 kaki dengan engin 60 kuasa kuda. Sememangnya mengasyikkan dengan suasana air yang agak tenang untuk mencari si sisik di muara dan juga di bawah jambatan Janakuasa.

Kami bertiga mempunyai tugas khas di atas bot, Brader Lan sebagai Tekong, manakala Brader Azli penjaga sauh, saya sebagai penyuluh malam dan tukang hidup engin bot...

Member terdahulu dari kami berjaya mendaratkan se ekor barakuda, lima ekor senagin sebesar 2 tapak tangan dan se ekor siakap sebesar tapak kaki membuat brader Lan teruja yang amat sangat.

Akhirnya kami berjaya tidur di atas bot dengan nenyaknya sambil menaik beberapa ekor sotong sesat muara, marah takde guna tiga ekor, tenyarap dua ekor dan beberapa ekor "blue kang".
Rahsia lubok hanya kami bertiga yang ketahui.. heeee

(Jika bersedia dan rancangan teratur.. kami sedia ke Lubok Sepang)

No comments:

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"