Wednesday, September 17, 2008

Permatang Sedepa

Rumah Api Permatang Sedepa adalah salah satu tempat buruan Ben untuk melihat aksi-aksi ikan yang didengar dan perlu disaksikan dengan mata kepalanya sendiri. Hajatnya kesampaian di Febuari 2008 yang lalu dan beliau terpegun dengan apa yang dilihat.



Apa yang diperkatakan orang tentang Rumah Api Permatang Sedepa ada kebenarannya.. Bagi peminat-peminat boleh lah cuba ke lokasi ini.. Tepi kehadiranya perlulah betul pada tarikh dan waktunya bagi membawa hasil pulangan yang lumayan.


Dengan berbekalkan tali 40 pound power-pro, perambut jenis kabel cap gajah dan batu ladung hidup, Ben bersama dengan groupnya berjaya mendaratkan BARAKUDA dan TALANG liar yang bermaharaja di pengairan laut Selat Melaka. Umpan yang digunakan adalah todak hidup dengan hasil menjala.

Manakala 9 tong coolman pula dipenuhi dengan ikan tamban dan selar setelah mengambil acara Appolo Bulu Manik Hijau Tanpa Kertas.

No comments:

"Wahai Mu'awiyah Jauhkan Oleh Mu Sifat Marah Kerana Marah Itu Boleh Merosakkan Iman Seseorang Sebagaimana Pahit Jadam Merosakkan Madu Yang Manis"